Vinyylilattiakauppa

Vinyylilattiakauppa

Yhteistyössä tamperelaisen digitoimisto ThinkFastin kanssa toteutimme Vinyylilattiakaupalle kahdessa vuodessa laajasti sisältöä heidän blogiinsa.

vinyylilattiakauppa-logo_square
Tässä yhteenveto

Yhteistyöstämme

Vuoden 2021 aikana ThinkFast loi Vinyylilattiakaupalle tehokkaan hakusanastrategian, jota lähdimme toteuttamaan n. neljä kertaa kuussa julkaistavien blogipostausten avulla. Vinyylilattiakaupan brändin omistaa Nordic Floors Oy.

Sisällöntuotanto

Laadukkaat sisällöt pohjautuivat huolella rakennettuun hakusanastrategiaan ja vastasivat asiakkaiden tarpeisiin. Teimme taustatutkimuksen, tuotimme sisällöt ja hakukoneoptimoimme postaukset, jotka blogissa julkaistiin Vinyylikaupan brändiin sopvalla tavalla.

Käännökset

Valikoidut blogipostaukset käännettiin myös Nordic Floorsin muiden verkkokauppojen blogeihin; Vinylgolvbutiken.se sekä Nordicfloors.de. Koordinoimme käännösten tuotannon sekä julkaisun myös kansainvälisissä verkkokaupoissa.

Postaussarja:

Tikkurila Color Now 2021

Vinyylilattiakauppa.fi Tikkurla Color Now 2021

Keväällä 2021 tavoitteena oli demonstroida Tikkurila Color Now 2021 -värikartan seinämaalisävyjä eri lattiamateriaalien ja -sävyjen kanssa aina valkoisen jalkalistan kanssa.

Tavoitteena oli saada seinävärejä etsivät hakemaan inspiraatiota vinyylilattioiden pariin ja demonstroida kuinka sekä seinä, että lattia muuttuvat eri yhdistelmissä.

Kyseisiä Värikartta-postauksia syntyi yhteensä kymmenen  keväällä 2021. 

Neljä postausta kuukaudessa:

Lattia-avainsanojen kuninkaaksi

Kirjoitimme yhteensä 23 postausta hakusanastrategian pohjalta eri lattiamateriaali- ja vinyylilankkuaiheista aina teknisistä lattiamateriaalivertailuista kevyempiin sisustusaiheisiin postauksiin.

Jokaista varten teimme laajan taustatyön paneutuen postauksen aiheeseen, kirjoitimme asiantuntevan sisällön, hakukoneoptimoimme tekstin ja koordinoimme suurimman osan käännökset ruotsinkieliseen Vinylgolvbutiken.se-verkkokauppaan sekä saksankieliseen Nordicfloors.de-verkkokauppaan.

Vinyylilattiakauppa Inspiraatio-blogi
Kelpaisiko vakuuttavat

Tulokset

Sisältömarkkinointi tuotti orgaanista ja hyvin laadukasta kävijäliikennettä. Yrityksen liikevaihto on noussut 6/2021 mennessä 3,5 miljoonaan euroon, kun se vielä vuonna 2017 oli alle 70 tuhatta euroa. Toteutimme yhdessä kaikkiaan 32 blogipostausta eri aiheista.

Yhteistyön päättyessä Vinyylilattiakauppa.fi -verkkokauppa on Googlen ykkönen haettaessa avainsanalla "vinyylilattia".

Avainsanaa ”vinyylilattia” haetaan hakukoneissa parhaimmillaan jopa 9 900 krt/kk, sekä ”vinyylilankku” jota haetaan jopa 22 200 krt/kk (lähde: Google)

Hakusanastrategian avainsanalle "vinyylikorkki" allokoitu postaus nousi nopeasti Googlen ykköseksi vuonna 2021.

Avainsanaa ”vinyylikorkki” haetaan kuussa noin 4 400 kertaa (lähde: Google).

Suomessa moni bloggaus päätyy suoraan TOP10 linkkeihin Googlessa. Esimerkiksi Suomessa ”greige” haetaan 820 krt/kk ja Vinyylilattiakaupan bloggaus on ykkösenä. ”Harmaa lattia” haetaan 290 krt/kk ja se on sijalla 3. tänään. ”Keittiön lattia” haetaan 480 krt/kk ja sijalla 4. Tuore ”Tikkurila Vuono” on sijalla 5. ja sitä haetaan 1600 krt/kk. Ihan hienoja onnistumisia näissä uusissa ja ajan myötä muutkin kyllä nousee! (Syyskuu 2021)

– Tommi, ThinkFast Oy:n  omistaja, yhteistyön hakusanastrategisti

Voidaan aloittaa heti yhteispeli tai lähteä kevyesti liikkeelle konsultoinnilla.